Details
€ 17.850,- (Marge) / Vanaf € 353 p/m- Prijs € 17.850,-
- BTW verekenbaar Nee, marge auto
- Prijs per maand Vanaf € 353 p/m
- Merk Mercedes-Benz
- Model SL-Klasse
- Kenteken LR-LT-50
- Kilometerstand 158.347 km
- Brandstof Benzine
- Type 320 Roadster | Cabriolet | Hardtop | perfecte staat
- Kleur blauw
- Bekleding Leder
- Aantal zitplaatsen 4
- Deuren 2
- Bouwjaar 1994
- Bouwmaand April
- Carrosserievorm Cabriolet
- Transmissie Automaat
- APK bij oplevering Ja
- Cilinderinhoud 3199 cc
- Aantal cilinders 6
- Max. trekgewicht 1500 kg
- Gewicht 1750 kg
- Max. vermogen 231 pk
-
Wegenbelasting
- Min:€ 263,-
- Max:€ 298,-
-
Modelreeks
- Emissie klasse 1
- Datum eerste uitgifte 13-04-1994
- Geïmporteerd 1
- Datum eerste toelating 20-06-1995
Laadvermogen: 420 kg GVW: 2.170 kg Wielbasis: 252 cm Schade: schadevrij Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
De wereldpremière van de nieuwe SL-modelreeks R129 was één van de hoofdattracties van de Automobiel Salon van Genève die in maart 1989 werd gehouden. Belangrijk waren de passieve veiligheids voorzieningen. Een integraal onderdeel van het nieuwe veiligheidsconcept werd gevormd door de automatische rol-beugel. Een primeur in de automobielproductie. Bij een dreiging van omslaan wordt de door sensors gestuurde rolbeugel binnen 0,3 seconden elektromagnetisch uitgeklapt. Ook kan de beugel naar wens van de bestuurder omhoog gezet worden. De hardtop bestaat uit lichtmetaal en is daarmee 10 kg lichter dan die van het vorige model. Het gewicht van de carrosserieconstructie was nauwelijks gestegen ondanks de verbeterde veiligheidsaanpassingen. De toen nieuw ontwikkelde integraalstoelen bieden bij een zijdelingse botsing verhoogde veiligheid. Het dragende stoelframe maakte het mogelijk om het gordelsysteem met gordelspanners, gordelhoogte verstelling en daaraan gekoppelde hoofdsteuninstelling in de stoel te integreren. De stoelenverstelling is daarbij geheel elektrisch. De elektrohydraulische kap waarmee de deze auto standaard uitgerust is biedt bijzonder veel comfort. Het dak kan binnen 30 seconden worden geopend of worden gesloten. Daarbij worden de zijruiten en de rolbeugel naar beneden geschoven en aansluitend weer in hun uitgangspositie terug gebracht. De wielophanging kwam in principe met dat van de limousines overeen. Verder zijn technieken uit de later geïntroduceerde S-Klasse toegepast. Overeenkomstig sportieve aspiraties zijn alle modellen van deze R129 reeks standaard van 16" lichtmetalen velgen met banden in de maat 225/55 ZR 16 voorzien. Deze, in vergelijk met zijn voorganger, grotere wielen lieten de inbouw van groter bemeten remmen toe, die op de verbeterde prestaties van de nieuwe SL berekend zijn. ABS behoort tot de standaarduitrusting. De 3-liter zescilindermotor van de 300 SL (M103) had zich al geruime tijd bewezen in de limousines van de W124 en de W126 series en werd in de SL in een opgewaardeerde versie ingezet. In juni 1993 werd de legendarische en rijk aan traditie afkorting "SL" door een 3-cijferig getal gevolgd. Tegelijkertijd waren er ook technische wijzigingen te noteren. De zescilinder modellen kregen nieuwe motoren. De bekende 3-liter motoren werden door vierkleppers met 3,2 liter cilinderinhoud vervangen. Bij de 3,2 liter motor, die al sinds maart 1991 in de S-Klasse modellen 300 SE en 300 SEL werd toegepast, lag het maximum koppel duidelijk hoger en werd bereikt bij een lager toerental.