Maserati Biturbo

420 i

Maserati-Biturbo-0
Maserati-Biturbo-1
Maserati-Biturbo-2
Maserati-Biturbo-3
Maserati-Biturbo-4
Maserati-Biturbo-5
Maserati-Biturbo-6
Maserati-Biturbo-7
Maserati-Biturbo-8
Maserati-Biturbo-9
Maserati-Biturbo-10
Maserati-Biturbo-11
Maserati-Biturbo-12
Maserati-Biturbo-13
Maserati-Biturbo-14
Maserati-Biturbo-15
Maserati-Biturbo-16
Maserati-Biturbo-17
Maserati-Biturbo-18
Maserati-Biturbo-19
Maserati-Biturbo-20
Maserati-Biturbo-21
Maserati-Biturbo-22
Maserati-Biturbo-23
Maserati-Biturbo-24
Maserati-Biturbo-25
Maserati-Biturbo-0
Maserati-Biturbo-1
Maserati-Biturbo-2
Maserati-Biturbo-3
Maserati-Biturbo-4
Maserati-Biturbo-5
Maserati-Biturbo-6
Maserati-Biturbo-7
Maserati-Biturbo-8
Maserati-Biturbo-9
Maserati-Biturbo-10
Maserati-Biturbo-11
Maserati-Biturbo-12
Maserati-Biturbo-13
Maserati-Biturbo-14
Maserati-Biturbo-15
Maserati-Biturbo-16
Maserati-Biturbo-17
Maserati-Biturbo-18
Maserati-Biturbo-19
Maserati-Biturbo-20
Maserati-Biturbo-21
Maserati-Biturbo-22
Maserati-Biturbo-23
Maserati-Biturbo-24
Maserati-Biturbo-25

Details

€ 15.750,- (Marge) / Vanaf € 311 p/m
Kenteken 41-GH-FT
Bouwjaar 1987
Bouwmaand Juni
Kilometerstand 87.925
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
Vestiging Harderwijk
Vraag offerte aan Financiering berekenen Vraag proefrit aan Bepaal inruilwaarde

Contact opnemen

Deel deze occasion

Kenmerken
  • Prijs € 15.750,-
  • BTW verrekenbaar Nee, marge auto
  • Prijs per maand Vanaf € 311 p/m
  • Merk Maserati
  • Model Biturbo
  • Kenteken 41-GH-FT
  • Kilometerstand 87.925 km
  • Brandstof Benzine
  • Type 420 i
  • Kleur zwart
  • Bekleding Leder
  • Deuren 4
Technische informatie
  • Bouwjaar 1987
  • Bouwmaand Juni
  • Carrosserievorm Sedan
  • Transmissie Handgeschakeld
  • Cilinderinhoud 1996 cc
  • Aantal cilinders 6
  • Gewicht 1260 kg
  • Max. vermogen 186 pk
  • Modelreeks
  • Aantal versnellingen 5
Historie
  • Datum eerste uitgifte 29-06-1987
  • Geïmporteerd 1
  • Datum eerste toelating 07-11-2000

Overige
  • Bumpers in carrosseriekleur
  • Centr.vergrendeling
  • Elektr. buitenspiegels
  • Elektr. ramen
  • Leder/Alcantara
  • Lederen bekleding
  • Lichtmetalen velgen
  • Middenarmsteun
  • Mistlampen
  • Multicountourstoelen
  • Niet rokers-auto
  • Radio/Cassette
  • Reservewiel
  • Sportonderstel
  • Stoel in hoogte kantel-/verstelbaar

De Maserati Biturbo was een reeks van personenauto's uit de hogere middenklasse die tussen 1981 en 1994 door de Italiaanse autofabrikant Maserati werden geproduceerd. Toen Maserati in 1976 werd overgenomen door De Tomaso had deze laatste ambitieuze plannen met het merk: Maserati zou een betaalbare sportwagen op de markt brengen ter vervanging van de duurdere GT-modellen, zoals de Maserati Bora en de Maserati Khamsin die beide ontwikkeld werden toen Maserati nog eigendom was van Citroën. Door een kleine turbomotor te gebruiken kon Maserati een behoorlijk vermogen tegen een relatief lage prijs afleveren in het segment van de hogere middenklasse. De motor nam betrekkelijk weinig plaats in onder de motorkap waardoor de Biturbo een compacte auto werd. Tussen 1987 en 1989 werd een facelift doorgevoerd waardoor het originele hoekige ontwerp meer rondingen kreeg. Ook op mechanisch vlak werden diverse verbeteringen aangebracht aan de ophanging en de stuurbekrachtiging en werden de wagens voorzien van geventileerde schijfremmen vooraan. Wegens de hoge belasting op auto's met grote motoren in Italië maakte Maserati een onderscheid tussen modellen voor de interne markt en modellen voor export. Modellen voor de thuismarkt waren voorzien van een 2,0L V6-motor. In 1986 werden de carburatoren vervangen door brandstofinjectie en kreeg dit model voor de Italiaanse markt de naam Biturbo i. De omschakeling naar injectie bracht ook een toename van het motorvermogen met zich mee.